Review: The Shannara chronicles

Hey iedereen,

Vandaag gaan we het opnieuw over een serie hebben. Deze keer koos ik om The Shannara chronicles in de schijnwerpers te zetten. De serie speelt sinds januari op tv en is een verfilming van een bekende boekenreeks.

24067428760_0e2ca2b3bd_o

Het verhaal

The Shannara chronicles is een fantasie drama van Mtv. De serie is gebaseerd op de boekenreeks van Terry Brooks. Het verhaal speelt zich af in een fictieve wereld: The four lands. In deze wereld leven er zowel gewone mensen, als elven en trollen. In het begin van de serie leren we dat de Elcrys, een oude boom, aan het sterven is. Enkele uitverkoren gaan op een missie om deze boom te redden. Telkens wanneer de boom een blad verliest, komt er een demon vrij in de wereld.

maxresdefault

De personages

Er zijn vier hoofdpersonages in deze serie. Het hoofdpersonage heet Wil en hij is half-elf, half-mens. Op het begin van de serie overlijdt zijn moeder en daarna vertrekt hij uit zijn dorp. Wil wordt gespeeld door Austin Butler, de vriend van Vanessa Hudgens. Op zijn weg ontmoet hij Allanon, de laatste druïde. Bijna iedereen gelooft dat er geen magie meer bestaat, dus velen geloven eerst niet dat hij een druïde is. Het volgende personage is Amberlee, een elfenprinses. Zij is uitverkozen door de Elcrys om de boom te redden. Als laatste heb je Eretria. Een mens die opgevoed werd door rovers. De drie jongeren moeten met de steun van de druide op een missie om de wereld te redden van demonen.

Pluspunten

Ik vind dit best een coole serie. Ik vind de acteurs heel leuk al zijn hun personages vaak nogal dom. De acteur die de druïde speelt is echt zeer goed. Het verhaal is zeer magisch en er komen zeer veel fantasierijke elementen in. Het verhaal doet soms een beetje denken aan de lord of the rings, maar dan in een young adult versie. Ik vind deze serie echt mooi om naar te kijken, de kostuums en de omgevingen zijn echt goed gekozen. Er zit genoeg verhaal in, een beetje romantiek en best veel actie en avontuur.

Minpunten

Soms gaat het verhaal nogal snel. Er is soms weinig diepgang. Will wordt bijvoorbeeld wel heel snel verliefd. Vaak worden er ook heel snel oplossingen aangereikt. Ze zitten in een uitzichtloze situatie en plots komt alles op een magische manier in orde. Dit stoort mij eigenlijk niet zo zwaar. Het maakt de serie net iets luchtiger, waardoor het ook leuk is voor mensen die niet zo gek zijn op fantasy.

Kortom, ik vind deze serie een aanrader. Verwacht niet al te veel diepgang en veel vernieuwende fantasy. Deze serie is geschikt voor jongeren en volwassen. Je moet wel een beetje van fantasy houden.

Ik hoop dat jullie iets hebben gehad aan deze review!

Liefs,